Ghid pentru prevenția bolilor la femei

Cele mai mari amenințări la adresa sănătății femeilor pot fi adesea prevenite. Iată ce trebuie să știți despre prevenția bolilor la femei, pentru a trăi o viață mai lungă și mai sănătoasă.

Multe dintre cele mai importante amenințări la adresa sănătății femeilor pot fi prevenite – dacă știți cum. Cauzele principale de deces în rândul femeilor includ cancere, boli de inima, accidente vasculare cerebrale, boli cronice respiratorii și Alzheimer. La următorul control medical, vorbiți cu medicul dumneavoastră despre factorii de risc pentru aceste afecțiuni. Apoi, faceți schimbări ce pot duce la diminuarea riscului apariției acestora.

Prevenția bolilor la femei: Gestionați condițiile cronice și faceți testele de prevenție recomandate

Dacă aveți probleme de sănătate – cum ar fi colesterol ridicat, hipertensiune arterială sau diabet zaharat – care cresc riscul de boli de inimă și accidente vasculare cerebrale, urmați recomandările medicului dumneavoastră. De asemenea, consultați-vă medicul despre momentele când trebuie să faceți mamografii și alte teste de screening.

Prevenția bolilor la femei: Adoptați un stil de viață mai sănătos

Deși nu puteți elimina factorii de risc, cum ar fi istoricul familial, puteți controla alți factori de risc pentru bolile de inimă, accidentele vasculare cerebrale și cancere. De exemplu:

  • Nu fumați. Dacă fumați sau utilizați alte produse din tutun, adresați-vă medicului dumneavoastră pentru a vă ajuta să renunțați. Evitați expunerea la fumul de țigară pasiv.
  • Mâncați sănătos. Consumați legume, fructe, cereale integrale, alimente bogate în fibre și surse slabe de proteine, cum ar fi peștele. Limitați alimentele bogate în grăsimi saturate, zahăr procesat și sodiu.
  • Mențineți o greutate optimă. Pierderea excesului de kilograme – și menținerea unei greutăți optime – vă poate reduce riscul de boli de inimă, precum și diferite tipuri de cancer.
  • Faceți mișcare. Exercițiile fizice vă pot ajuta să vă controlați greutatea și să scăpați de riscul apariției bolilor de inimă și a accidentelor vasculare cerebrale. S-ar putea, de asemenea, să ajute la scădea riscului apariției anumitor tipuri de cancer. Alegeți activități care vă fac plăcere, de la o plimbare în parc, până la dansuri sportive.
  • Limitați consumul de alcool. Dacă alegeți să beți alcool, faceți acest lucru doar cu moderație. Pentru femei, înseamnă că nu mai mult de o băutură pe zi. Riscul apariției unor forme de cancer – inclusiv cancerul sânului și ficatului – pare să crească odată cu cantitatea de alcool pe care o bei și durata de timp în care ați băut în mod regulat.
  • Gestionați stresul. Dacă vă simțiți mereu sub presiune, sistemul imunitar ar putea avea de suferit. Luați măsuri pentru a reduce stresul – sau pentru a învăța să faceți față stresului în moduri sănătoase.

Un stil de viață sănătos poate, de asemenea, să joace un rol în prevenirea bolii Alzheimer.

Alte măsuri preventive pentru bolile femeilor

Femeile sunt mai vulnerabile decât bărbații la leziuni pulmonare datorate inhalării fumului și a poluanților. Acest lucru pune femeile în risc crescut de îmbolnăvire și chiar moarte din cauza bolii pulmonare obstructive cronice – care include bronșită și emfizem.

Puteți să vă protejați sănătatea respiratorie prin a alege să nu fumați și prin a evita expunerea la fumul de pasiv. Încercați să minimalizați expunerea la substanțe chimice și la aerul poluat. De asemenea, preveniți infecțiile respiratorii prin spălarea frecventă a mâinilor și prin obținerea unui vaccin împotriva gripei. Adresați-vă medicului dumneavoastră dacă aveți nevoie de un vaccin pentru pneumonie.

Nu vă simțiți copleșite de aceste riscuri. În schimb, faceți tot ce puteți pentru a duce un stil de viață mai sănătos. Măsurile de prevenție simple pot contribui foarte mult la reducerea riscurilor apariției unor boli.